Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΙΑ ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ ΣΟΚΟΛΑΤΟΣΙΡΟΠΙΑΣΤΗ (!) ΓΙΑ ΚΕΡΑΣΜΑ (είναι ακόμη 14 ΣΕΠ'11)


Σήμερα, μετά από όλες τις ευχές, θεωρώ ότι πρέπει να τρατάρω και το κατι τις μου.
Έφτιαξα μια καρυδόπιτα με παρασπονδίες, για πιο υγειινά, εκτός από την ζάχαρη (τρέμε διαβητικέ!!).
Το αποτέλεσμα αποζημειώνει, έστω και ζεστό ακόμη
Υ Λ Ι Κ Α
200 γραμ. Ζάχαρη άσπρη (πολύ έπεσε)
120 γραμ. Ελαιόλαδο Έξτρα Παρθένο (1 φλυτζάνι παρά λίγο)
2 Αυγά
30 γραμ. Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
70 γραμ. Σιμιγδάλι χοντρό
100 γραμ. Γάλα εβαπορέ light αδιάλυτο
250 γραμ. Καρυδόψιχα χοντροκομμένη στο multi
1 κρασοπότηρο λικέρ Τεντούρα
1 κουτ.γλυκού Κανέλλα
1 κουτ.γλυκού Baking Powder
Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η
Ρίχνουμε σε μπωλ το ελαιόλαδο, τα αυγά, το γάλα, τη ζάχαρη και το λικέρ. Ανακατεύουμε πολύ καλά με το μίξερ χειρός.
Προσθέτουμε το αλεύρι, το σιμιγδάλι, το μπέϊκιν και την κανέλλα.
Συνεχίζουμε το ανακάτεμα και ρίχνουμε την καρυδόψιχα, για να ενσωματωθεί.
Αδειάζουμε το περιεχόμενο του μπωλ σε ταψάκι 20x30, καλυμμένο με λαδόκολλα (ή σε βουτυρωμένη και αλευρωμένη φόρμα) και ψήνουμε στους 160 οC, για 45-50', μέχρι η οδοντογλυφίδα να βγαίνει στεγνή.
 Υ Λ Ι Κ Α για το σιρόπι
300 γραμ.Ζάχαρη άσπρη
200 γραμ. Νερό
Λίγες σταγόνες λεμόνι
Τα βράζουμε για 5' και αφήνουμε να κρυώσει.
Περιχύνουμε με την κουτάλα, με το γλυκό ζεστό.
Εναλλακτικά μπορούμε να φτιάξουμε ένα σιρόπι σοκολάτας (για κολασμένους), ρίχνοντας 300 γραμ ζεστό (λίγο πριν τον βρασμό) γάλα, επάνω σε κομμάτια 250 γραμ. Κουβερτούρα και ανακατεύοντας μαλακά με κουτάλι (όχι μεταλλικό).
Εγώ τα έκανα και τα δύο (ποιός μπορεί να αντισταθεί σε τέτοια;). 
Και επειδή από την όλη παρουσίαση έλειπε το "κερασάκι", να και δύο πρόσφατες φωτό, με αλλοιώτικο γλάσσο σοκολάτας (είπαμε παιδί είμαι ακόμη και παίζω!)

  Όπως φαίνεται και στο παρακάτω κολάζ, έκανα και καραμελωμένα καρύδια, για ντεκόρ.
ΕΎΚΟΛΑ!
Σε κατσαρόλα έβρασα 150 γραμ. ζάχαρη, με 100 γραμ. νερό και έριξα 150 γραμ. καρυδόψιχα.
Ανακατεύω συνέχεια, μέχρι να τελειώσει το νερό, τα βγάζω σε λαδόκολλα να κρυώσουν και τα διατηρώ σε στεγανό ταπεράκι.

Αυτού του είδους η καρυδόπιτα, καμία σχέση δεν έχει με αυτήν που έκανε η θεία μου η Λούλα, τη συνταγή της οποίας σκανάρισα και την έχω παρακάτω.
Θέλει ένα "κλικ" για να γίνει ευανάγνωστη, θα παραμείνει όμως ανορθόγραφη, αλλά αρκετά κολαστική.

ΚΟΠΙΑΣΤΕ.....the Bar is open......

19 σχόλια:

VAD είπε...

Ειναι πρωι για γλυκό,κρατάω το μεριδιο μου για αργοτερα:)
Τα χρόνια Πολλά τα ειπα στην προηγούμενη αναρτηση...

Elpiniki είπε...

Επειδη εγω δεν ευχηθηκα, Χρονια Πολλα, να χαιρεσαι τη γιορτη σου κι ολα να ρχονται οπως τα θες!
Πολύ ενδιαφερουσα αυτη η εκδοχη της καρυδοπιτας, την κραταω!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Με κόλασες!
Ενα κομματάκι ευχαρίστως θα το πάρω να σου ευχηθώ και πάλι!

Η συνταγή καταγράφετε!

mia είπε...

προσκυνώ σε....

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ VAD :
Το πρωί το γλυκό βοηθάει τον εγκέλαδο, μάλλον εγκέφαλο, να ξυπνήσει!
Ή μήπως είναι προτιμώτερο να τον αφήσουμε κοιμισμένο, για να μη αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει γύρω;;;;
____________________

@ Ελπινίκη :
Κάνω τέτοιες μετατροπές για να μη χρησιμοποιώ βούτυρα και κρέμες γάλακτος, μπας και ζήσω καμιά ώρα παραπάνω!!!!!!
____________________

@ Γιαγιά Αντιγόνη :
Η ζάχαρη έπεσε παραπάνω και έγινε πιο γλυκειά για τα γούστα μου, αλλά.....μια ζωή την έχουμε.....
____________________

@ mia :
Δεν διεκδικώ τέτοιες φιλοφρονήσεις.
Προσπαθώ, πειραματίζομαι και μαθαίνω δοκιμάζοντας....ακόμη!!
____________________

zoyzoy είπε...

Τι να σου πω μεσημεριάτικα και τρέχουν τα σάλια μου!
Μια "κολασμένη" θα τη πάρω μια που θα κάνουμε την αμαρτία να την απολαύσουμε τουλάχιστον.

Πάντως σ'ολη τη συνταγή μ'αρεσε το γάλα(light)μη μας ξεφύγει:))

Να'σαι πάντα καλά και να μας "κολάζεις"!

Τα θαλασσινά μου:))

ElenaG είπε...

καλε τρέχοντας ήρθα (λέμε τώρα!)
...πρόλαβα κανένα κομματάκι;...E! μα γιορτή στου ΔΥΣΠΙΣΤΟΥ χωρίς το κάτι τις του!!!!

Thalassenia είπε...

Οι ευχές έφθασαν δι΄άλλης οδού, οπότε δικαιούμαι γλυκό ας είναι και κολάσιμο, δεν κάνω δίαιτα.
Αντιγράφω και την συνταγή για κάθε περίπτωση βαριάς υπογλυκαιμίας.

Ναι είσαι καλά και του χρόνου.

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Zoyzoy :
Τέτοιο γάλα υπάρχει στο σπίτι πάντα.
Που να τρέχεις να αρμέγεις αγελάδες.......
Ευχαριστώ!!
__________________

@ ElenaG :
Έλα που η δική σου παρατήρηση μ'έκανε να την φτιάξω!!!
Ευχαριστώ, ξέδωσα για λίγο από την σκασίλα που έχω!!!
__________________

@ Thalassenia :
Ευχαριστώ για τις ευχές από την άλλη οδό.
Εννοείται ότι δικαιούσαι μερίδιο!!
__________________

friendly είπε...

Το μονο που μπορώ να πω είναι οτι σε παρακολουθώ, και υποβάλλω τα σέβη μου στο παρόν γλυκό, χρονια πολλά και σοκολατένια!!

mia maria είπε...

Καθυστερημένα χρόνια πολλά! Πρόλαβα γλυκάκι;-)

VickyR είπε...

Τρώω τώρα το 2ο κομμάτι, διαβάζω τις ευχές των φίλων σου και θυμήθηκα ότι εγώ δεν σου ευχήθηκα γραπτά!
Χρόνια Πολλά, λοιπόν, γεμάτα πάντα με γλυκά σαν την ζουμερή σου καρυδόπιτα.

ΥΓ: Αλήθεια, δεν θυμάμαι να έχεις ξανακάνει. Πρώτη φορά είναι;;

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ friendly :
Ευχαριστώ για την επίσκεψη και τις ευχές.
_____________

@ mia maria :
Προλαβαίνεις και μάλιστα με νέο γλάσσο, που έκανα σήμερα!!
Ευχαριστώ!!
_____________

@ VickyR :
Ξέρω που δεν σ'αρέσει και τόσο η τεχνολογία, αλλά μια γραπτή ευχή, μένει, εις τους αιώνας των αιώνων (αμήν, θα πεις τώρα)!!!!!!
Θα τλφν αύριο, μόλις τελειώσω, κατά το μεσημέρι.
_____________

ELENI είπε...

Ε ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΩ!!!!!!!!!ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ CAPTAIN!

Αστοριανή είπε...

...κι αυτή την μετέφερα!!!!!!(σου έχω ανοιξει...φάκελο!!!)
γλυκοί μου φίλοι, Σταύρο και Ράνια!!!!!!
Χαιρετισμούς πολλούς
Υιώτα
αστοριανή
ΝΥ

kiki είπε...

Θεϊκή! Χρόνια πολλά!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ LENA :
Ακόμη προλαβαίνεις!!!
Για κοινούς ιατρικούς λόγους, η κατανάλωση είναι πέριορισμένη!
_____________

@ Αστοριανή :
Η εκδοχή της Θείας που έχω σκανάρει, είναι δυσκολότερη.
Έχω και μια ακόμη πιό δύσκολη. Θέλεις;;;;
Πολλά φιλιά!!
______________

@ Kiki :
Ευχαριστώ!
Σε μια από τις επόμενες αναρτήσεις θα αναγνωρίσεις κάτι δικό σου!
______________

Ανώνυμος είπε...

ΕΓΩ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΑ Η ΓΑΙΔΟΥΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΟΥ...ΘΑ ΠΑΡΩ ΓΛΥΚΟ???????
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΕΡΟΣ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ!
ΦΙΛΙΑ Χ 2
ΜΑΡΙΑ!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ [handmade+art] x2 :
Μαράκι μου, όλος ο χρόνος είναι δικός μας!!
Ευχαριστώ!!
_________________