Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

ΣΟΥΠΙΕΣ ΚΡΑΣΑΤΕΣ ΜΕ ΡΥΖΙ & ΠΑΤΑΤΕΣ ΓΙΑΧΝΙ (για μένα)!!


Όπου τις έβρισκε, τις τσάκιζε χωρίς έλεος. Μέχρι συνεργάτης μου της έστειλε ταπεράκι. Άσε τα ταπεράκια από τις συναδέλφους της!
Ο λόγος για την σύζυγο.....
Πήρα κι εγώ φιλέτα σουπιές κατεψυγμένες και, μετά από συνεννόηση, τις έκανα κρασάτες! Απαιτήσεις φουκαριάρας είναι. Τι να κάνουμε;
Το αποτέλεσμα, με ρύζι, καλό, μέχρι που δοκίμασα κι εγώ!
ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΜΑΣ
600 γραμ. Σουπιές φιλέτο καθαρισμένες
3/4 φλ.τσαγ. Ελαιόλαδο Έξτρα Παρθένο
1 Κρεμμύδι άσπρο ψιλοκομμένο
1 σκελίδα Σκόρδο, σε φετάκια
1 φλ.τσαγ. Κρασί κόκκινο ξερό
200 γραμ. Κονκασέ χυλό με το multi
Αλάτι και Πιπέρι
1+1/2 φλ.τσαγ. Ρύζι (νυχάκι έβαλα)
1 φλυτζ. Νερό ζεστό
Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η
Ξεπαγώνω τις σουπιές και τις ξεπλένω καλά.
Τις ρίχνω σε μπωλ με ξυδόνερο, για δύο ώρες, στο ψυγείο (χρησιμοποιώ ΠΑΝΤΑ ξυδόνερο, 1 φλυτζ. ξύδι άσπρο σε 4 φλ. νερό, για να φύγουν τυχόν συντηρητικά. Και ας ορκίζεται το πακέτο ότι δεν έχει τέτοια!!).
Ζεσταίνω το λάδι, σε χύτρα ταχύτητας, και σωτάρω το κρεμμύδι με το σκόρδο, για 3-5'.
Κόβω σε λωρίδες τα σώματα των σουπιών και, μαζί με τα ποδαράκια τα ρίχνω στην κατσαρόλα και συνεχίζω το σωτάρισμα, σε δυνατή φωτιά, για μερικά λεπτά ακόμη.
Σβήνω με το κρασί, ρίχνω τον ντοματοχυλό, αλατοπιπερώνω, ανακατεύω και κλείνω τη χύτρα.
Χαμηλώνω τη φωτιά και βράζω 15-20', από το ελαφρό σφύριγμα της βαλβίδας (σε απλή κατσαρόλα θέλει 45-60').
Αποσύρω τη χύτρα και την εκτονώνω σε 5'.
Ανοίγω και έχει αρκετό ζουμί. Ως εδώ είναι "κρασάτες" και μπορώ να πήξω τη σάλτσα με λίγο αλευράκι.
Εγώ ήθελα πιλάφι και όταν ανοίγω τη χύτρα, ρίχνω το ρύζι και το νερό. Ανακατεύω, ξανακλείνω και σιγοβράζω σε πολύ χαμηλή φωτιά, για 6' (απλή κατσαρόλα 13-15').
Ανοίγω τη χύτρα και βλέπω ότι το πιλάφι είναι ελαφρά ζουμερό.
Καμία ανησυχία! Μέχρι να έρθει η ώρα του σερβιρίσματος, έχει απορροφηθεί.
Επειδή όμως πρέπει να φάει και κάτι ο μάγειρας, κάνω και πατάτες γιαχνί
με τον πασίγνωστο τρόπο, μόνο που αντί για πιπέρι, έβαλα μισή τσιμπιά (πρέζα) μπούκοβο δικό μου (πιπερίτσες τριμμένες με το χέρι).
Πασπάλισα και λίγο μαϊντανό, για να σπάσει η μονοτονία και νάτο

Σιγά σιγά θα καταναλώσω το χταπόδι, τις γαριδες, με άλλους τρόπους και........"ας τα διάλα" οι χοληστερίνες!
Μια ζωή την έχουμε.......
Posted by Picasa

13 σχόλια:

Eri είπε...

χαχα, αγαπημένες πατάτες γιαχνί!

Eleni είπε...

Καλησπέρα και απο μένα, καλως σε βρήκα!Μου αρέσουν πολύ και τα δυο!!!Καλομαγειρεμένα!!!!!!!

Ροδανθη είπε...

Kαλησπέρα τέλεια φαγάκια και τα δύο εγώ χθές έφαγα πατάτες γιαχνί άρχισε η νηστεία μέχρι το πάσχα.Να είσαι καλά καλό βράδυ.

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Eri :
Το βλέπω σαν λύση ανάγκης, στα γρήγορα!
Καλό ΣαββατοΚύριακο!
__________________

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ ΕΛΕΝΗ :
Καλώς ήρθες!
Μπορεί να μη τρώω φανατικά ορισμένα φαγητά, αλλά μ'αρέσει να τα κάνω νόστιμα. Μπας και ακούσω εκείνο το "γεια στα χέρια σου".... Και το άκουσα!
Καλό ΣαββατοΚύριακο!
__________________

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Ροδανθη :
Νηστεία στα είδη, ναι!
Στις ποσότητες όμως;;;

Καλό ΣαββατοΚύριακο!!

Αστοριανή είπε...

...και φάγαμε παρόμοια συνταγή... στο Σπίτι των Λημνιών, στην Αστόρια...!!! την Καθαρή Δευτέρα...

Σταύρο μου, ευχαριστώ για τη σκέψη που έκανες... μα ρώτησέ με πριν, ΑΝ..., διότι δεν θυμάμαι στο βιβλίο μου την δ/ση... αν είναι η εδώ που μετακομίσαμε...
Φιλάκια στη Ράνια μας, Γιατρέ μου,
Υιώτα

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Αστοριανή :
Νομίζω ότι στα "Αιματογραμμένα" είναι η νέα.
Θα σε ρωτήσω πριν...

Καλό Σαββατοκύριακο....και φιλιά!
__________________

ELENI είπε...

πατατα αγαπημενη αλλα απαγορευμενη 2 τοπυ ....αλλα οι σουπιεσ παρε ταπερ κ ελα!!!καλο σ/κ!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ ELENI :
Δεν υπάρχει τίποτα απαγορευμένο!
Μόνο οι μεγάλες ποσότητες είναι απαγορευμένες.

Καλό Σ/Κ και από εδώ!
______________________

Frezia είπε...

Με ρύζι δεν έχω κάνει ποτέ,
αντήθετα πολύ μου αρέσει
με ραδίκια,που είναι και
η εποχή τους!
Την καλημέρα μου...

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Frezia :
Το "σουπιοπίλαφο" το συνηθίζουν στην Κάσο και σε άλλα νησιά, αλλά χρησιμοποιούν και το μελάνι της σουπιάς και γίνεται μαύρο. Αποκρουστικό για μένα!

Καλή Εβδομάδα!
____________________

Και λοιπόν;E allora? είπε...

το μελάνι ειναι γευστικό!φτιάξε ρζότο ή με ζυμαρικά...για ζυμαρικά τη συνταγη θα τη βρεις σε εμενα

αν το νιώθεις αποκρουστικό...μη τοκ κοιτάς :)))