Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

ΜΕΛΙΤΖΑΝΟ(ΠΙΤΤΑ;) ΣΤΗ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΣΑΛΤΣΑ...

ΜΕΛΙΤΖΑΝΟΠΙΤΤΑ ΣΤΗ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΣΑΛΤΣΑ
Από: Σταύρος Μ. 28 / 11 / 2008

Σκαλίζοντας τις παλιές συνταγές της μητέρας μου, έπεσα επάνω σε
ένα φαγητό που μου άρεσε όταν μικρός δεν πολυέτρωγα λαχανικά.
Απ`ότι βλέπω σηκώνει πολλές παραλλαγές με φαντασία, αλλά το
όνομά της δεν ανταποκρίνεται και πολύ.
Δεκτές τυχόν "μετονομασίες" και την γράφω όπως ακριβώς την
βρήκα.Ευτυχώς έχει και "εκτέλεση",διότι σε πολλές έχει μόνο τα
υλικά. Η εκτέλεση ήταν "στο νού".

ΜΕΛΙΤΖΑΝΟΠΙΤΤΑ ΣΤΗ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΣΑΛΤΣΑ

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΣΗ
1 κιλό μελιτζάνες
1/2 νεροπότηρο λάδι
4 αυγά
1/2 νεροπότηρο γάλα
1 σκελίδα σκόρδο
ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΑΛΤΣΑ
1 κιλό τομάτες ώριμες
2-3 κουτ.σουπ. λάδι
αλάτι-πιπέρι
1 κρεμμύδι
1 σκελίδα σκόρδο
1 κλωνάρι βασιλικό
ρίγανη, θυμάρι ή δάφνη

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Κόβουμε τις μελιτζάνες κομμάτια (εγώ τις ήθελα και
ξεφλουδισμένες). Βγάζουμε τους σπόρους (τότε οι μελιτζάνες είχαν
σπόρους). Τις αλατίζουμε για να ξεπικρίσουν για μιά ώρα. Μετά
τις ξεπλένουμε,τις στίβουμε και τις στεγνώνουμε με πετσέτα.
Ζεσταίνουμε το λάδι σε μιά κατσαρόλα και τις μαραίνουμε
ανακατώνοντας συχνά μέχρι να μαλακώσουν πολύ (εγώ θα τις
μαλάκωνα στον φούρνο η στα μικροκύμματα).
Τις περνάμε από τον μύλο του πουρέ (εγώ θα τις πατήσω με τον
ειδικό κόφτη του μίξερ χειρός).
Προσθέτουμε το σκόρδο κοπανισμένο (λυωμένο),αλάτι,πιπέρι και τα
αυγά χτυπημένα με το γάλα.
Βουτυρώνουμε (λαδώνουμε) καλά μιά φόρμα του σουφλέ ή στρόγγυλο
πυρέξ και ρίχνουμε το μείγμα, προσέχοντας να γεμίσει στα 3/4.
Σκεπάζουμε (με αλουμινόχαρτο) και ψήνουμε σε μέτριο φούρνο επί
μία ώρα.

Εν τω μεταξύ ετοιμάζουμε την σάλτσα.
Κόβουμε τις τομάτες και το κρεμμύδι στα τέσσερα ή έξη κομμάτια
και τα σιγοβράζουμε με το λάδι,αλάτι,πιπέρι και τα μυρωδικά.
Τα περνάμε από ψιλό τρυπητό και πυκνώνουμε την σάλτσα σε σιγανή
φωτιά (σημείωση: για να αποφύγω το τρυπητό, θα χρησιμοποιήσω
κονκασέ και κρεμμύδι ψιλοκομμένο κατεψυγμένο).
Ξεφορμάρουμε την μελιτζανόπιττα και περιχύνουμε με την σάλτσα.
Posted by Picasa

17 σχόλια:

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Ετοιμος ο μεζές!
Βάζω το κρασί να τσουγκρίσουμε..
Στην υγειά σου και άσπρο πάτο!

Frezia είπε...

Δεν καταλαβαίνω! Χα, χα.
Πως είναι δυνατό, να αλατίσουμε κάτι για να ξαρμυρίσει?
Μήπως εφαρμόζεις τη μέθοδο της ομοιοπαθητικής?

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Γιαγιά Αντιγόνη:
Έφτασεεεε!
Εγώ θα βολευόμουν και με ένα τσιπουράκι!
Στην υγειά μας!
__________
@ Frezia:
Ευτυχώς που υπάρχετε και εσείς οι αναγνώστες και διορθώνετε τα "παροράματα" μου.
Ομοιοπαθητική, ε;
Ενδιαφέρον! Για να το ψάξω!!!
__________

Betty's Cuisine είπε...

Με Κρητική ρακί θα πηγαίνει θαυμάσια, τι λες; :))

... είσαι;

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Betty's Cuisine:
...σαν τρελός!
Αν είχαμε και κανένα παστό (αντσούγιες πχ).... ας είναι και πρωί!

Vita είπε...

Ωραία συνταγή! Δεν είχα υπόψη μου κάτι αντίστοιχο.

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Vita:
Εμείς την μελιτζάνα της δίνουμε και καταλαβαίνει, κάθε χρόνο, σε όλες τις παραλλαγές.
Την συγκεκριμένη την έγραψα στο forum του πάλαι ποτέ Hungy, προς το τέλος του '08.
____________

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΙΑΣ ΚΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ.ΑΝΤΕΓΡΑΨΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΦΤΙΑΞΟΥΝ.

zoyzoy είπε...

Thimizei ligo xoykian begienti i moy fainetai?
Asinithisti fainetai!
Tis melitzanes kai'go tis alatizo panta thema mathisis pisteyo!

Y.G Sorry gia ta greeklish alla simera moylarose to p/c moy kai den bgazei ellinika!

Kali Kyriaki!

ELENI είπε...

Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΟΥ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ....ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΑ!!
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS:
Καλή Εβδομάδα, τυχερέ, που σου φτιάχνουν και φαγητά!!
______________
@ Zoyzoy:
Μαλλον θέλει reboot, ή να σβήσει και να ανάψει με το ζόρι, για να συνέλθει. Τα κάνει και το δικό μου καμιά φορά.
Το Χουνκιάρ είναι πουρές μελιτζάνας και δες αναλυτικά ΕΔΩ.
Καλή εβδομάδα!
______________
@ ELENI:
Πρόλαβες!!
Πόσο μπορώ να φάω μόνος;
Καλή Εβδομάδα!
______________

ιρινι είπε...

Σχετικά με το ονομα αυτου του φαγητού , εγώ σουφλέ θα το ελεγα.Αλλα τελικά παίζει τόση σημασία το ονομα, οταν αυτό το φαγητό διαβάζοντας και μόνο τα υλικά, καταλαβαίνεις οτι θα ειναι πεντανόστιμο?Εγώ θα το δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία , και θα επανέλθω. Καλή εβομάδα ναχουμε!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ RIRI:
Κι εμένα κάτι από σουφλέ μου φέρνει.
Όταν όμως γράφτηκε η συνταγή, η λέξη σουφλέ ήταν άγνωστη.
Όπως και να το ονομάσουμε όμως, η νοστιμιά του δεν λέγεται!
Δοκίμασε το και θα δεις!
Καλή Εβδομάδα
_____________

Asteri (Maria) είπε...

Kαταπληκτικός μεζές!!!!

Maria είπε...

ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ!ΤΗΝ ΜΕΛΙΤΖΑΝΑ ΤΗΝ ΛΑΤΡΕΥΩ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΙΧΤΗ !ΘΑ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΣΙΓΟΥΡΑ!!!!!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Asteri:
...και αρκετά χορταστικός.
______________
@ Maria Kantzali:
Καλώς ήρθες!
Ναι, η μελιτζάνα, σε όλες τις παραλλαγές είναι δημοφιλής.
Θα χαρώ να μου πεις εντυπώσεις.
______________

Anestis Ketsetzidis είπε...

Σταύρε
καλή εβδομάδα να έχεις.