Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

ΚΟΚΚΙΝΙΣΤΟ ΛΟΥΚΑΝΙΚΟ ΜΑΝΗΣ & ΦΑΣΟΛΑΚΙΑ ΛΑΔΕΡΑ


Συνεχίζοντας τις προσπάθειες και τις δοκιμές να πετύχω την γεύση της μυστικής σάλτσας ενός μάγειρα (το μυστικό το πήρε μαζί του στον "άλλο" κόσμο), φαίνεται ότι πλησίασα αρκετά!!
Ήταν πολύ απλό:
Τομάτες, ξεδλουδισμένες και ξεσποριασμένες, τριμμένες στο multi (ή τον μύλο του πουρέ, εκείνης της εποχής).
Δύο κουταλιές λάδι
Λίγη ζάχαρη
1 νεροπότηρο άσπρο κρασί......τόσο απλά. 
 Πήρα λουκάνικο καπνιστό Μάνης, το εκοψα φέτες και, ανάμεσα σε χαρτί ψησίματος, τις έψησα στην τοστιέρα για να βγάλουν το λίπος.
 Όταν η σάλτσα έπηξε (περίπου σε 15'), ρίχνω τα ψημένα λουκάνικα.
Τα βράζω για λίγο με την σάλτσα και τα συνοδεύω με ρύζι βρασμένο.
Την επόμενη φορά θα πάρω hot-dog, γιατί "εκείνα" ήταν πιο ψιλοαλεσμένα.

ΣΥΝΘΕΣΗ ΛΟΥΚΑΝΙΚΩΝ τύπου ΜΑΝΗΣ
Λέω "τύπου" γιατί δεν τα φιάχνω στην Μάνη και έχω και μια μικρή αλλαγή

Από την Μανιάτισσα μαμά του Ανδρέα
  2 κιλά κρέας μοσχαρίσιο
  1/2 κιλό χοιρινό (εδώ έλεγε "Παστό")
  1/2 κιλό κρεμμύδια
   2 κουταλιές σούπας αλάτι
  ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ(πιπέρι μαύρο,κόκκινο-ρίγανη,μπαχάρι,κύμινο) ανάλογα με τα γούστα
  2 φλυτζάνες κρασί κόκκινο
  Ξύσμα από 1-2 πορτοκάλια
==================

Παράλληλα έκανα και Φασολάκια Λαδερά με σάλτσα τομάτας, που τα έχω ξανακάνει, αλλά τα ξαναγράφω, για να μή δίνω link
 Υ Λ Ι Κ Α
500 γραμ. Φασολάκια φρέσκα στρογγυλά, καθαρισμένα
1 Κρεμμύδι ψιλοκομμένο
500 γραμ. Τομάτες ξεσποριασμένες και τριμμένες στο χοντρό του τρίφτη (έμειναν περίπου 350 γραμμάρια καθαρά)
2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
1/2 φλ.τσαγ. Ελαιόλαδο Έξτρα Παρθένο
Αλατοπίπερο
1/2 κουταλάκι γλυκού ζάχαρη


Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η
Χρησιμοποιήθηκε χύτρα ταχύτητος.
Σωτάρουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο στο λάδι για λίγα λεπτά.
Ρίχνουμε τα φασολάκια και τα σωτάρουμε κι αυτά, ανακατεύοντας, μέχρι να λαδωθούν καλά.
Ρίχνουμε την πολτοποιημένη τομάτα και τη ζάχαρη, αλατοπιπερώνουμε, κλείνουμε την χύτρα όταν αρχίσει το βράσιμο χαμηλώνουμε τη φωτιά και μετράμε 10' από το σφύριγμα της βαλβίδας.
Εκτονώνουμε και ανοίγουμε τη χύτρα.
Αν χρειάζεται αφήνουμε τη χύτρα στο μάτι, για να πήξει η σάλτσα.
Αν δεν έχουμε χύτρα ταχύτητος, τότε βραζουμε 30'.

Εννοείται ότι τώρα, εκτός εποχής, χρησιμοποίησα κατεψυγμένα Extra fine, για να μην έχουν "κλωστές" που τις σιχαίνομαι.
 Στα φασολάκια, η πρώτη και η τελευταία φωτό, είναι οι πρόσφατες.

13 σχόλια:

mari beika είπε...

Σταύρο καλημέρα. Εγώ μπορώ να χρησιμοποιήσω λουκάνικα νυρεμβέργης; πιστεύω καλό θα γίνει.
Τα φασολάκια αυτά τα παίρνω κι εγώ είναι νόστιμα.
Φιλιά

Εφη είπε...

Πεντανόστιμος ο συνδυασμός σου!!!
Βλέπω μόνο την τελευταία φωτό, οι άλλες δεν ανοίγουν...

Καλημέρα!

Μαίρη (Ginger) είπε...

Σταύρε μου, η σύνδεσή μου απ'το γραφείο μου έκανε τη χάρη να μη μου δείξει καμμιά απ'τις φωτογραφίες της ανάρτησής σου. Πάντως ένα σχόλιο που έχω για τα λουκάνικα τύπου Φρανκφούρτης (αν εννοείς αυτά με την λέξη hot-dog) καλύτερα να μην τα ξαναγοράσεις αυτά. Πριν από κάποιους μήνες διάβαζα στο διαδύκτιο (σε 3 γλώσσες για να διασταυρώσω) πως κατασκευάζονται και έχασαν κάθε γοητεία γιά μένα. Μέχρι και γιά αλεσμένα νύχια του χοίρου διάβασα ότι περιέχουν και πολλά πολλά άλλα. Ολα τα λουκάνικα με αλεσμένο περιεχόμενο είναι.......!!!???? Καλή σου μέρα και φιλιά πολλά

moments collector είπε...

Καλημέρα!!μου άνοιξε η όρεξη

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΕΙΧΑ ΚΙ ΕΓΩ ΤΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ ΜΟΥ, ΑΝ ΘΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ.
Η ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΠΑΡΟΥΣΑΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ.
ΕΙΔΑ ΟΤΙ ΤΙΣ ΠΗΡΕ ΜΕ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΚΩΔΙΚΟ.
ΣΕ ΜΕΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ, ΑΛΛΆ ΘΑ ΤΙΣ ΑΦΑΙΡΈΣΩ ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΣ ΞΑΝΑΒΑΛΩ
=====================
=====================

@ ΜΑΡΙΑ ΠΙΟΥΚΑ:
Τα καλύτερα είναι τα Ελληνικά, που τα φτιάχνει ο χασάπης σου.
Εγώ αποφεύγω να πάρω "μεγάλα ονόματα).
Έχουν περίεργα συστατικά στη σύνθεση.
__________________

@ Εφη:
Για όλες εκτός από την μεσαία, που είναι παλιά, είχα αμφιβολίες.
Θα τις φτιάξω
__________________

@ Ginger:
Έχεις απόλυτο δίκιο. Κι εγώ είδα διαφορα κατά καιρούς.
Όταν λέω Hot-dog, δεν εννοώ τα έτοιμα.
Απλώς ο χασάπης μου φτιάχνει (πολλές φορές και μπροστά μου) σύμφωνα με τις συνταγές που έχει.
Και σε λογικές (οικιακές ποσότητες).
Αυτά τα καπνιστά τα έκανε, καπνίζοντας το κρέας στο ειδικό φουρνάκι που έχει, τον Ιανουάριο, με αναλογίες που του έδωσα και έχω ακόμη 2 στην κατάψυξη.
Α,ρε και να σε είχα κοντά!!!
_____________________

@ Nandia:
Δεν το συνιστώ για πρωινο, αν και περί ορέξεως, ουδείς λόγος!!
_____________________

Lila Xagorari είπε...

Κάτι τέτοια παντρολογήματα δίνουν εξαιρετικά αποτελέσματα, άσε που όταν τα προξενιά τα κάνεις εσύ.....είναι δεδομένη επιτυχία!!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Λίλα:
Τα "παντρολογήματα" με αρέσουν ιδιαίτερα.
Ανανεώνουν τα τετριμμένα....παντού!!
__________________


ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΣΤΡΩΣΑΝ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ..........

__________________

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@@@@@@@@@@@@

Λέω να προσθέσω στο τέλος των Μανιάτικων Λουκάνικων και την σύνθεση τους, για όποιον/-αν έχει μερακλή χασάπη.
______________

zoyzoy είπε...

Μύρισε η μπλοκόσφαιρα με το λουκάνικο!
Η σάλτσα φαίνεται τέλεια δεμένη φαντάζομαι στη γεύση:))

Το κολπάκι με τις φωτό κολάζ θέλω να μου πεις πως γίνεται ή θα το πάρεις μαζί σου όπως την συνταγή της ντομάτας:))

Φιλιά θαλασσινά:))

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Zoyzoy:
Για το Picasa, που έχεις (το βλέπω).
Στην βιβλιοθήκη, με το ποντίκι, φέρνεις τις υποψήφιες δίπλα-δίπλα.
Κλικ στην πρώτη > shift+κλικ στην τελευταία.
Επιλέγονται όλες.
Στο κάτω μέρος, που έχει τα εικονίδια, πατάς "κολάζ".
Σε πάει στην επεξεργασία, όπου είναι οι επιλεγμένες άτακτα μέσα στο πλαίσιο.
Μετακινούνται με κλικ πατημένο.
Στρίβουν από το κυκλάκι που εμφανίζεται κλικάροντας σε κάθε μια και μεγαλομικραίνουν από το βελάκι που είναι δεξιά του κύκλου, μετακινώντας το αριστερά-δεξιά.
Στην αριστερή στήλη, επιλεγεις χρώμα φόντου ή πλαίσιο για όποια έχεις κλικαρισένη.
Για να τελειώσεις πατάς "δημιουργία κολάζ".
Περιμένεις να το σκεφτεί λίγο και επιστρέφεις στην βιβλιοθήκη.

zoyzoy είπε...

Προφανώς οι οδηγίες σου είναι πλήρεις εγώ δεν βρίσκω ούτε τα εικονίδια ούτε την βιβλιοθήκη.

Θα μου πάρει κάποιες μέρες μέχρι να το εμπεδώσω.
Σ'ευχαριστώ για τις οδηγίες σου!

Αστοριανή είπε...

Σταύρο μου,

Καλό μήνα!
Για τους "γίγαντες"
πάρα πολύ καλοί είναι αυτοί που γράφουν "Χιλή"... ίσως στα αγγλικά, οι "λάρτζ" είναι οι καλύτεροι καθότι γίνονται σε 20 λεπτά!!
Φίλησέ μου τη Ράνια,
πάντα με αγάπη,
Υιώτα
αστοριανή,
ΝΥ

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Αστοριανη:
Ότι και να γράφουν, αν δεν γράφουν Πρεσπών ή Φλώρινας ή, το πολύ-πολύ, Καστοριάς, είναι "μάπες".
Που θα πάει, λίγοι έμειναν και λυπάμαι να τους πετάξω.
Φιλιά και χαιρετισμούς!
___________