Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

ΚΕΪΚ ΙΝΔΟΚΑΡΥΔΟ.....ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣΙΑΣ !!


Πριν άπειρα χρόνια, πριν ακόμη ανακαλυφθούν τα φωτοτυπικά μηχανήματα και επειδή ο γραφικός μου χαρακτήρας ήταν ευανάγνωστος, έγραφα κάθε τόσο αυτή τη συνταγή της μητέρας μου για να την μοιράζει στις φίλες και τις γνωστές της, που την ζητούσαν.
Μετά, όταν μεγάλωσα λίγο, ανακάλυψα το καρμπόν.
Έτσι λοιπόν, γράφε-γράφε, την έμαθα απ'έξω και ανακατωτά.
Δεν έψαξα, τώρα που παραμεγάλωσα, αν συμφωνεί με καμιά που βρίσκεις στο internet, αλλά τώρα που την δημοσιοποιώ, για δεύτερη φορά, κάποιος μπορεί να μου το πει.

Σήμερα το απόγευμα, μετά από αίτημα της καλής και παλιάς φίλης Ελίτσας από τα blogs Μαΐστρα και Γιουκαλίλι , αποφάσισα την κατασκευή του σιροπιαστού αυτού κέϊκ κι ας έρχεται κολλητά με το ρεβανί. Άλλη η χάρη του.

Και όπως πάντα, το αποτέλεσμα, έτσι σαν δόλωμα(!!!) (Κλικ στη φωτό)

ΚΕΪΚ ΙΝΔΟΚΑΡΥΔΟ, ΣΙΡΟΠΙΑΣΤΟ, ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ ΜΟΥ (!)

ΥΛΙΚΑ για ταψάκι ή pyrex 30x40 εκατοστά (δηλ. διπλάσιο από το ταψάκι του ρεβανί)
4 Αυγά
1 κρασοπότηρο Γάλα
1 1/2 νεροπότηρο Αλεύρι κόκκινο (που φουσκώνει μόνο του)
1 νεροπότηρο Ζάχαρη
50 δράμια (160 γρ.) Φυτίνη ή Βιτάμ
50 δράμια (160 γρ.) Ινδοκάρυδο
2 κουταλάκια μπέϊκιν πάουντερ

ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΡΟΠΙ
1 1/2 νεροπότηρο Ζάχαρη
1 1/2 νεροπότηρο Νερό

ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ (Προαιρετικά)
200 γρ. Κουβερτούρα
2 κουταλιές βούτυρο

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Κτυπούμε το βούτυρο με την ζάχαρη, να ασπρίσει, ρίχνουμε τα αυγά, κρόκο και ασπραδι, το ινδοκάρυδο, μετά το αλεύρι και τελευταίο το γάλα χλιαρό, μέσα στο οποίο έχουμε διαλύσει το μπέϊκιν*.
Βουτυρώνουμε το ταψί, αδειάζουμε και στο φούρνο, στους 180 οC, για 20 λεπτά**, μέχρι να ροδίσει και να ξεκολλάει (δοκιμάζουμε στο κέντρο με οδοντογλυφίδα, να βγαίνει στεγνή).



Για το σιρόπι, βράζουμε το νερό με την ζάχαρη, επί 3 λεπτά και σιροπιάζουμε περιχύνοντας σιγά-σιγά***.

Από πάνω πασπαλίζουμε με ινδοκάρυδο.

Αν θέλουμε, προαιρετικά αλλά προτεινόμενο, καλύπτουμε με κουβερτούρα και μετά πασπαλίζουμε. Την κουβερτούρα την λυώνουμε με το βούτυρο σε μπαιν-μαρί****.
__________________
Σημειώσεις και παραπομπές: * Για το κτύπημα και ανακάτεμα, χρησιμοποιώ τα χτυπητήρια του μίξερ χειρός.
** Αν έχουμε φούρνο με αντιστάσεις και αέρα, μειώνουμε την θερμοκρασία κατά 20 οC.
*** Δεν διευκρινίζεται αν σιροπιάζουμε ζεστό με ζεστό ή αλλιώς. Εγώ σιρόπιασα ζεστό-ζεστό και έγινε τέλειο.
**** Αν έχουμε φούρνο μικροκυμάτων, βάζουμε το βούτυρο με την κουβερτούρα σε κομματάκια και ζεσταίνουμε για 2' . Μετά ανακατώνουμε καλά και πασαλείφουμε το γλυκό, σχετικά κρύο.

Αυτά τα "τεχνολογικά" δεν τα είχε η Κυρά-Πιπίνα, για να της κάνουν τη ζωή εύκολη.

Καλή επιτυχία (σίγουρη είναι).
___________________________

Το χειρογραφο που ακολουθεί, δεν είναι της μητέρας μου, αλλά μια αντιγραφή της συζύγου μου, πολύ πριν γίνει σύζυγος μου, από μια φίλη της μαμάς μου, που είχε το πρωτότυπο.
Το τετράδιο το είχε στην προίκα της και υπάρχει ακόμη.

(Κλικ για μεγέθυνση)

Posted by Picasa

23 σχόλια:

Asteri (Maria) είπε...

Μμμμμμμμμμμμμμμ μοσχομύρισεεεεεεεεεεεεεεεεε αχ και να'χα ένα κομματάκιιιιιιιιιιιιιιιιι :))

mia maria είπε...

Αν και τα σιροπιστά με πειράζουν λιγουλάκι στο στομάχι αυτό είναι το αγαπημένο μου γλυκό!

Thalassenia είπε...

Δύσπιστε σαν ίδια μοιάζει η συνταγή μας.
Αξίζει το πιάτο αλλά αυτό που αξίζει περισσότερο για μένα, είναι το χειρόγραφο τετράδιο της συζύγου.
Αξίες διαχρονικές, οι συνταγές και οι σύζυγοι. Να την χαίρεσαι.
Καληνύχτα σας.

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Σταύρο
Ευχαριστωωωωωώ!
Τό μόνο σιροπιαστό γλυκό που τρώω.
(εκτός απ' τον μπακλαβά της γιαγιάς μου που δεν ξέρω να τον κάνω)..
Εγώ στους 180 που έχω μόνο αντιστάσεις..ναί;
Αν θέλω να κάνω ένα ταψί της ηλεκτρ. κουζίνας να βάλω λες τα διπλά υλικά ή παραπάνω;
Και πάλι σ'ευχαριστώ
τους χαιρετισμούς μου στην γυναίκα σου!
Καλό βράδυ.

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Μα να ρωτησω κάτι;

Ολα αυτα τα γλυκά -και φαγητά-που φτιάχνετε καθημερινα εσεις οι μαγειρο-ζαχαροπλάστες μπλογκερ, τα τρωτε;

Γιατι αν τα τρώτε.....χμμμμ τι να πω...

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Asteri: Μακέρι να μπορούσα να διακτινίσω ένα κομμάτι.
Να'σαι καλά.
___________
@ Big mama: Μικρές ποσότητες αποκλείεται να πειράζουν. Δοκίμασε.
Αυτό κάνω κι εγώ. Μη νομίζεις ότι τα τρώμε όλα εμείς, μοιράζουμε και κάποια ποσότητα από τα μικρά ταψάκια.
___________
@ Thalassenia: Η δική σου είναι σκούρη. Αυτά όλα τα "ρεβανιδοειδή" μοιάζουν.
Και από χειρόγραφα άλλο τίποτα.
Μετά τα Χριστουγεννιάτικα που είναι τώρα της μόδας, θα ακολουθήσει η καρυδόπιτα της θείας Λούλας, από χειρόγραφο επίσης.
____________
@ Ελίτσα: Ναι, στους 180 είναι καλά.
Οι αναλογίες αυτές που γράφω στο ρεβανί, για ταψάκι 20x30=600 τετρ.εκατ.
Στο ινδοκάρυδο για 30x40=1200 τετ.εκ.
Τα μεγάλα ταψιά της δικής μας κουζίνας είναι 40x45=1800 τετρ.εκατοστά.
Αρα για μεγάλο ταψί στο ρεβανί θέλει x3 , και στο ινδοκάρυδο x1,5 στις αναλογίες.
Δεν πρέπει να είναι πολύ ψηλά στο ταψί, γιατί φουσκώνει και θα δυσκολευτεί να ψηθεί μέσα.
Για ότι άλλο, στο προφίλ μου έχει και μέηλ.
Καλό βράδυ
____________

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Ρίκη: Για τους άλλους δεν ξέρω, αλλά εγώ χρησιμοποιώ μικρά πυρεξάκια και μοιράζω και καμιά φορά και σε καμιά γειτόνισσα.
Τα φαγητά μας είναι σχεδόν πάντα 2x2, δηλ. για 2 άτομα και 2 μέρες.
Ποικιλία να γίνεται.
Καλό βράδυ
_____________

zeidoron dtsoukas είπε...

Αμα σου λέω εγώ βαλτός είσαι!
Τυχεράκια πήρες και προίκα τετράδιο με συνταγές!Καλημέρα Σταύρο,να είσαι καλά.

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Αγαπητέ φίλε Καλή μέρα να'χεις.
Απ'ότι βλέπω στην δική μου περίπτωση, μια ποσότητα 3x3, τα μεσάνυχτα, χωρίς Γκλουκοφάζ, μου έφερε 113 σήμερα το πρωί. Συγκριτικά με το 130-135 που έχω συχνά, νομίζω ότι λειτουργεί σαν φάρμακο.
Υπουλος ο άτιμος ο Νο 2. Θέλει προσοχή και συνεχή παρακολούθηση.
Ο Ζούπας λέει και ξαναλέει:Τρώτε απ'όλα σε μικρές ποσότητες. Το δοκίμασα και δουλεύει καλά.
Καλημέρα και πάλι.

Και λοιπόν;E allora? είπε...

Κι εγώ τα γράφω!!!!Μάλιστα Ελλάδα υπάρχουν μερικά με παιδικά γράμματα γραμμένο σε φύλλο από μπλε τετράδιο...που΄χει γίνει λίγο κίτρινο :)))

Πω πω πω κι έχω μια πείνα....δεν έφαγα πρωινό σήμερα ...

Καλημέρες!!!

Ανώνυμος είπε...

ε κοιτα στο κεικ εγω δεν πιανομαι ετσι????αληθεια λεω......................

ELENI είπε...

ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΠΑΜΕ ....ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ.....ΜΠΑΛΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ E allora: Με την πρώτη ευκαιρία, σκανάρησε τα και κάνε ανάρτηση. Να τα δούμε και εμείς.
Μη μου πεις ότι δεν τρως τίποτα για πρωινό;
Έτσι έκανα και εγώ και απεδείχθει λάθος.
____________
@ Ξανθούλα: Άντε για, να δούμε και καμιά σπάνια συνταγή!
Οι δικές μου κατασκευές είναι κοινές,κοινότατες.
Και.....cooking therapy...είναι ότι πρέπει.
_____________
@ ELENI: Και οι μπάλες έχουν τη χάρη τους!
Εσύ όμως δεν κινδυνεύεις, λέω...
_____________

ΦΟΥΛΗ είπε...

Της μοιρασιάς δεν λες έλα περιμένω το πακέτο!! αργείς πολύ αργείς...
Καλησπέρα....

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Αγαπημένο γλυκό του γιού μου που λατρεύει την καρύδα.
Μιας και το μοιράζεις φέρε και καταδω κανένα κομμάτι.

Μου άρεσε πολύ το σχόλιό σου ότι μαγειρέυεις 2*2 χιχιχι μα που τα βρίσκεις.....
Φιλιά στην Σαλονίκη μας :))

Δημήτρης είπε...

Τι μου θυμίζεις τώρα!!

Anestis Ketsetzidis είπε...

Την καλησπέρα μου σε όλους.

logia είπε...

A δεν παίζω...
εμείς το φτιάχνουμε παραδοσιακά στην οικογένεια και νομίζαμε πως είναι οικογενειακό μυστικό η συνταγή...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Φαίνεται νόστιμο και από τη φωτογραφία μόνο, αν και δεν τα πάω καλά με τα κέικ.

zoyzoy είπε...

Εχω ένα παρόμοιο ιδιόγραφο μπλοκάκι με ξεχωριστές συνταγές από γύρω-γύρω!
Μέσα σ'αυτές και η "Καρυδόπιτα" με ινδοκάρυδο τέλεια αφράτη και σιροπιαστή που έχω χρόνια να τη φτιάξω!!
Καλό βράδυ με τις γλυκές σου αμαρτίες!!

aKanonisti είπε...

Εγώ γουστάρω που τα τετράδια με τις συνταγές είναι πάντα λερωμένα από την κουζίνα.....

:-)))

kiki είπε...

Αν είναι και σιροπιασμένο, ακόμα καλύτερα.

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ ΦΟΥΛΗ: Από σκορποχώρι σαν εμένα τι άλλο να περιμένεις;
Κάνω άλλο ταψάκι και το στέλνω.
______
@ ΕΥΗ: Σε σένα δεν στέλνω. Να έρθετε σύντομα εδώ, να το φάμε παρέα.
______
@ Δημήτρης: Κουμαράκι μου,σου θύμισα την αρχική προέλευση της συνταγής, αλλά μην πεις πριν πόσα χρόνια.
______
@ Ανέστης: Εσύ φίλε μου, δεν θέλεις κομμάτι; Είναι γλυκό ΣΑΝ μέλι.
______
@ Logia: Έπιασα διαρροή φαίνεται.
Είδες τι είναι ο big brother?
______
@ O δείμος του πολίτη: Πολύ περίεργο. Δεν είστε πολλοί αυτοί που δεν συμπαθούν τα "κεϊκοειδή"!!
______
@ Zoyzoy: Μπλοκάκια και τετράδια είναι θησαυροί.
Έχω ένα που γράφει απ'έξω στην ετικέτα "Αναλύσεις Νέων Ελληνικών" και μέσα έχει συνταγές. Αμ πως!
_______
@ Akanonisti: Τα μπαρουτοκαπνισμένα έχουν πιο μεγάλη αξία.
_______
@ Kiki: Φυσικά είναι και σιροπιασμένο, αλλά με διαφορετικό τρόπο από το ρεβανί.
_______