Κυριακή 12 Ιουλίου 2015

TUNA BURGERS ή ΜΠΙΦΤΕΚΙΑ ΤΟΝΟΥ

Μια παλιά ιδέα, που δεν υλοποιήθηκε μέχρι τώρα, αλλά κάθε πράγμα στον καιρό του, λένε.
Την συνταγή την πήρα από το Αμερικάνικο site "Allrecipes.com", την εκτύπωσα και πήρα και την μετάφραση από το Google Chrome.
Παράλληλα, προχθές, εμφανίστηκε η ίδια συνταγή στην Ομάδα "Συνταγές στα Λι Λα", του facebook, με διατροφικές πληροφορίες.
Δεν μου λείπει κανένα υλικό, αλλά, σαν πάγια δική μου τεχνική, την εμπλουτίζω με άνηθο και ρίγανη, δυο υλικά που ταιριάζουν απόλυτα με τον τόνο.
Οι κονσέρβες που είχα ήταν καπνιστός τόνος και κατασκευάστηκε το παρακάτω πιάτο
Υ Λ Ι Κ Α 
3 κονσέρβες Τόνος (σε νερό ή σε ελαιόλαδο)
2 Αυγά
2 κ.γ. χυμό Λεμονιού
1/4 φλ.τσ. Παρμεζάνα ή Κεφαλογραβιέρα τριμμένη
3/4 φλ.τσ. Ψίχουλα ψωμιού
1 μικρό Κρεμμύδι ψιλοκομμένο
Πιπέρι
3 κ.σ. Ελαιόλαδο
1 κ.σ. Ρίγανη
2 κ.σ. Άνηθο ψιλοκομμένο
Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η 
Χτυπώ τα αυγά με τον χυμό του λεμονιού σε μπωλ.
Ρίχνω το τυρί και τα ψίχουλα, ανακατεύω καλά και στη συνέχεια ρίχνω το κρεμμύδι, την ρίγανη, το πιπέρι, τον άνηθο και τον τόνο, στραγγισμένο.
Ανακατεύω και ζυμώνω καλά, σκεπάζω με μεμβράνη και βάζω στο ψυγείο για περισσότερο από μια ώρα.
Πλάθω τα μπιφτέκια με λαδωμένα χέρια και ψήνω σε αντικολλητικό τηγάνι, με το λίγο ελαιόλαδο για 4-5 το πολύ λεπτά από κάθε πλευρά.
Γαρνίρω με σαλάτα πράσινη, ανηθοσαλάτα και ντομάτα (ή με ότι άλλο υπάρχει, όπως πατάτες τηγανητές).

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

Μπατόν σαλέ (αλμυρά μπισκοτάκια ή μπαστουνάκια)

"Η επιθυμία σας διαταγή, Κυρία μου" λέω....
Και πως θα μπορούσα να αρνηθώ, την στιγμή που ποτέ δεν έφτιαξα τέτοια γαργαλιστικά μπισκοτοειδή αλμυρά.
Σκαλίζω την κληρονομική σακκούλα και βρίσκω τα υλικά, χωρίς εκτέλεση.
Η εκτέλεση αυτοσχεδιασμός μετά από σχετική εμπειρία στις ζύμες. Τώρα το ψήσιμο.....βλέποντας και κάνοντας........και έγινε.
Να και ένα μέρος του αποτελέσματος
Υ Λ Ι Κ Α για περίπου ένα κιλό παρά λίγο
1 πακετάκι Βιτάμ σοφτ
2 κ.σ. βούτυρο άσπρο ανάλατο
1 φλ. γάλα εβαπορέ light αραιωμένο 1/1
2 αυγά (χωριστά κρόκοι & ασπράδια)
2 φλ. κεφαλογραβιέρα (συμπλήρωσα και παρμεζάνα)
1 κουτ,γλυκού αλάτι
500 γραμ. Φαρίνα κόκκινη (αυτοφούσκωτο)
Αυτά τα υλικά υπήρχαν στο σπίτι και έβγαλα τα μάτια μου με αυτά
Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η  κατά την κρίση μου
Σε μεγάλο μπωλ το βιτάμ και το δουλεύω με τους αυγοδάρτες του μίξερ χειρός, για να αφρατέψει κάπως και ρίχνω τους κρόκους και σταδιακά και εναλλάξ το γάλα με το αλεύρι, όπου έχουμε ανακατέψει το αλάτι.
Ρίχνω το μισό τυρί και συνεχίζω με τα ζυμωτήρια
Συνεχίζω μέχρι να γίνει μια σφιχτή ζύμη, που να μην κολλάει.
Κανονικά θα έπρεπε να βάλω την ζύμη σκεπασμένη στο ψυγείο, αλλά δεν υπήρχε χρόνος και άρχισα το πλάσιμο των κορδονιών.
Τα κόβω στους 10 πόντους, τα αλείφω με τα ασπράδια και τα κυλάω στο υπόλοιπο τυρί, που άπλωσα σε πιατέλλα και τα στήνω σε λαδόκολλα στα μεγάλα ταψιά της κουζίνας, 3 τον αριθμό.
Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 150 βαθμούς, αντιστάσεις + αέρα, με όλα τα ταψιά στον φούρνο.
Τα βγάζω όταν ροδίσουν και αφήνω να κρυώσουν. Δεν τα μετακινώ γιατί είναι εύθραυστα.
Όταν κρυώσουν τα συγκεντρώνω σε ένα ταψί και τα ξαναβάζω στον φούρνο σε χαμηλότερη θερμοκρασία με λίγο ανοικτή την πόρτα.  Έτσι γίνονται πολύ τραγανά και αφυδατωμένα.
Η επόμενη φωτό είναι με το ίδιο μοντέλλο, αλλά με διαφορετικό φωτισμό
Μέχρι να γίνουν αυτά ήρθε και η ώρα για τον απογευματινό καφέ μας.

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

ΡΥΖΟΤΟ ΜΕ ΑΡΑΚΑ ΚΑΙ ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ

Είχαμε πολύ καιρό να κάνουμε ένα ρυζότο και η ιδέα κατέβηκε όταν είδα στα ψυγεία του Σ/Μ αρακά extra fine, που είχα πολύ καιρό να δω.
Τα υπόλοιπα υπάρχουν και σε 40 λεπτά.... έτοιμο


Υ Λ Ι Κ Α
1 φλ.τσ. Ρύζι Καρολίνα
3 φλ.τσ. Νερό ζεστό
3 κουτ.σουπ. Ελαιόλαδο Έξτρα Παρθένο
1 σπιτικό ζωμό λαχανικών
1+ φλ.τσ. Μανιτάρια σε φέτες
1 φλ.τσ. Αρακά extra fine
Αλατι (με προσοχή λόγω ζωμού)
Πιπέρι λευκό
1 φλ.τσ. Παρμεζάνα 
2 κουτ.σουπ. Άνιθο ψιλοκομμένο
Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η
Ζεσταίνω το λάδι σε αντικολλητικό τηγάνι και σωτάρω το ρύζι μερικά λεπτά.
Προσθέτω τον αρακά και τα μανιτάρια και συνεχίζω το σωτάρισμα μέχρι να λαδωθούν.
Στο μεταξύ έχω διαλύσει τον ζωμό στο νερό και το έχω φέρει σε βρασμό.
Με μια κουτάλα ρίχνω σταδιακά το ζεστό νερό στο ρύζι, ανακατεύοντας συχνά, μέχρι να απορροφηθεί, με χαμηλωμένη την φωτιά.
Ενδιάμεσα αλατοπιπερώνω.
Η διαδικασία αυτή παίρνει περίπου 15 - 20 λεπτά, γιατί και τα λαχανικά μας βγάζουν νερό, ειδικά τα μανιτάρια.
Όταν σωθούν τα υγρά προσθέτω την τριμμένη παρμεζάνα και τον άνιθο και ανακατεύω.
Αφήνω για μερικά λεπτά και σερβίρω ζεστό.