Κυριακή 23 Μαΐου 2010

ΚΑΤΙ ΣΑΝ "ΤΣΙΓΑΡΕΛΙ" ΜΕ ΚΙΜΑ ΚΑΙ ΜΑΤΙΑ !!


Το "Τσιγαρελι" είναι μια σπεσιαλιτέ της Κέρκυρας και γίνεται με αγριόχορτα τσιγαρισμένα με κρεμμύδι και διάφορα μυρωδικά και καυτερή πιπεριά.
Το γνήσιο είναι νηστίσιμος μεζές, που "σηκώνει" πολύ κρασί ή και ούζο!
Εγώ άγρια χόρτα δεν είχα. Έδειρα όμως το σπανάκι και αγρίεψε(!).
Σε συνδυασμό με τον κιμά και τα αυγά, έγινε αυτό το αποτέλεσμα, ομολογουμένως πολύ νόστιμο...



Υ Λ Ι Κ Α
400 γραμ. Σπανάκι (είχα κατεψυγμένο Extra Fine, που δεν ήθελε ζεμάτισμα)
500 γραμ. Κιμάς μοσχαρίσιος άπαχος (από νουά)
4 Αυγά (πάντα χρησιμοποιώ με ΩΜΕΓΑ 3)
1 Κρεμμύδι μεγάλο ψιλοκομμένο
1 κουτί τοματάκια (400 γρ.) αποφλοιωμένα
1 φλ.τσαγ. Κρασί κόκκινο
4-5 κουτ.σουπ. Ελαιόλαδο Έξτρα Παρθένο
3 σκελίδες Σκόρδο
1 κουτ.γλυκού Πάπρικα γλυκειά
1/2 κουτ.γλυκού Πάπρικα καυτερή (προαιρετικά)
Αλατοπίπερο

Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η
Αν έχουμε σπανάκι ή άλλα χορτα, τα ζεματάμε μερικά λεπτά σε μεγάλη κατσαρόλα, τα στραγγίζουμε και τα τσιγαρίζουμε με το κρεμμύδι και τα μυρωδικά.
Εγώ ξεκίνησα από τον κιμά και τον τσιγάρισα με το κρεμμύδι και το λάδι, σε βαθύ τηγάνι με καπάκι, μέχρι να σωθούν τα υγρά του κρεμμυδιού και να αλλάξει χρώμα

Πολτοποίησα στο multi τα τοματάκια, το σκόρδο, το αλατοπίπερο και τις πάπρικες.
Τα έριξα στον κιμά, αφού τον έσβησα με το κρασί.
Έβαλα και ένα φλυτζανάκι νερό.

Σκέπασα το τηγάνι και το άφησα να σιγοβράσει.....

.....μέχρι να τελειώσουν τα υγρά και να μείνει με την σαλτσα του.
Τότε ρίχνω το σπανάκι....

.....ανακατεύω καλά και το αφήνω να συνεχίσει το σιγοβράσιμο μέχρι να σωθεί και το υγρό που θα βγάλει το σπανάκι (ή τα χορταρικά).


Με το κυρτό μέρος μιας μεγάλης κουτάλας, κάνω 4 λακκουβάκια και εκεί σπάζω τα αυγά.


Σκεπάζω το τηγάνι αμέσως, χαμηλώνω κι'άλλο την φωτιά.....



....και ψήνω μέχρι να πήξουν επιφανειακά τα αυγά.

Υπολογίζουμε ότι από την ώρα που θα "ασπρίσει" η επιφάνεια των αυγών και το βγάλουμε από την φωτιά, τα αυγά θα εξακολουθήσουν να πήζουν.




Το αποτέλεσμα είναι περισσότερο από ικανοποιητικό σε γεύση και εμφάνιση.
Σερβίρουμε ένα ή δύο αυγά στην μερίδα, μαζί με τον κιμά, χρησιμοποιώντας μεγάλη σπάτουλα.


Posted by Picasa

29 σχόλια:

Και λοιπόν;E allora? είπε...

αναρωτιέμαι αν η λέξη προέρχεται από καμιά λέξη βενεσιάν (όπως θα'λεγαν)

καλή Κυριακή

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@....E allora:
Σίγουρα είναι Βενετσιάνικη, αφού στην Κέρκυρα είχαν 400 χρόνια Ενετική κατοχή (και ζούσαν μια χαρά!)
_______________

aKanonisti είπε...

Θα σταματήσω να σε διαβάζω... με κολάζεις...και άρχισα δίαιτα....

Ουφ....

(πεντανόστιμο φαίνεται....)

:-((

ΦΟΥΛΗ είπε...

βρε μπας και πληρώνεσαι από τα άκεντρα αδυνατίσματος;;;
Κόλαση......
Καλό απόγευμα....

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ aKanonisti:
Με το ένα αυγό και ότι σηκώσει η σπάτουλα από γύρω (όπωςστην φωτό), έχει πολύ λίγες θερμίδες. Ούτε βούτυρα, ούτε χοιρινός κιμάς.
_________________
@ ΦΟΥΛΗ:
Μπορώ να σε κάνω από ισχνό μέχρι τετράπαχο.
Μακάρι να είμασταν κοντά!
Η μερίδα που φαίνεται, μαζί με μισή τομάτα, ξεφλουδισμένη και ξεσποριασμένη, είναι ένα χορταστικό γεύμα, χωρίς θερμίδες και με πολλά αντιοξειδωτικά.
_________________

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Α πα πα με κολάζεις.
Παραγρίεψε και το σπανάκι από την σφαλιάρα!
Κάποτε μου είχαν φέρει χόρτα από την Ζάκυνθο και μου είπαν να τα μαγειρέψω με σάλτσα σε φαρδύ σκεύος.
Μου τα είπαν τσιγαρέλι αυτό είναι;

Asteri (Maria) είπε...

Τέλειο φαγάκι! δεν έχω φάει ποτέ.
Θα δοκιμαστεί όμως
Καλό απόγευμα

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Γιαγιά Αντιγόνη:
Το "γνήσιο" τσιγαρέλι είναι χορτοφαγικό, νηστίσιμο και πολύ πικάντικο. Το φάγαμε Μεγ.Εβδομάδα στην Κέρκυρα, με διάφορα χορταρικά, που δεν τα ξέρω και ούτε θυμάμαι τα ονόματα τους.
____________
@ Asteri:
Χρησιμοποίησα γνωστά υλικά, αλλά το μισό κουταλάκι καυτερή πάπρικα, μάλλον ήρθε πολύ για την γυναίκα μου.
Έσβησε την φλόγα με κόκκινο κρασί!
____________

Drmakspy είπε...

Γουργουρίζει η κοιλιά μου... Επέστρεψα για ένα "φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο".... Α πα πα πα πα... Θα κλείσω και θα πάω για φαγητό....

Ευρύνοος είπε...

Νοστιμότατο φαίνεται!

αυτοί οι πειραματισμοί, είναι τέλειοι..

καλησπέρα :)

Anestis Ketsetzidis είπε...

Μετά λέμε πως βάζουμε κιλά!
Καλή εβδομάδα.

Ανώνυμος είπε...

Δεν βάζεις κανένα θαλασσινό θέμα γιατί μας κολάζεις με τις νοστιμιές σου?
Οκ θα κάνω την καρδια μου πέτρα καιθα το φιάξω αύριο....αλλα απο Τρίτη αυστηρή δίαιτα.
Καλό βράδυ φίλε μου.

Pansofix είπε...

μυρισε επτανησα...τελειο το φαγητο!!!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Drmaksry:
Εδώ βρίσκεις διάφορα. Ότι μου πέσει στο χέρι.
Καλως ήρθες.
___________
@ Ευρύνοος:
Όταν πειραματίζεσαι με γνωστά υλικά, η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη.
___________
@ Ανέστης Κετσεντζίδης:
Στην ποσότητα είναι το μυστικό!
Η μερίδα, λέει, πρέπει να έχει 2 αυγά. Εμείς φάγαμε από ένα και περίσσεψε άλλο τόσο, για αύριο.
___________
@ Pansofix:
Αν μου πέσουν στα χέρια διάφορα αγριόχορτα, τότς θα γίνει η Επτανησιακή original έκδοση.
Τσιγαριστά με σάλτσα!
___________

Dreameraki είπε...

Επέστρεψα από 3ήμερο και ήρθα να χαιρετήσω!!Όλα καλά,ε;

ELENI είπε...

ΠΕΡΑΣΑ ΓΙΑ ΕΥΧΕΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!

Global Greek είπε...

σήμερα προσπάθησα να κάνω την γαριδομακαρονάδα (που έβλες σε παλαιότερη ανάρτηση...), ελα να δεις τι έγινε....:-))))))))

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ ...I'm a dreamer:
Που ήσουν; Πέρασες καλά;
____________
@ ELENI:
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ , ΕΛΕΝΑΚΙ!
____________
@ Global Greek:
Ήρθα, είδα και σχολίασα!
Συμβαίνουν αυτά.
Μόνο όποιος είναι αραχτός, δεν κάνει λάθη.
Να δεις ότι την επόμενη φορά θα είναι πιο νόστιμα.
_____________

Frezia είπε...

Τι τσιγαρέλι? Τσιγαράκι μου θυμίζει,
μακριά γιατί το έχω κόψει...

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Frezia:
Να μη σου το θυμίζει καθόλου!!

Για "τσιγάρισμα" μιλάει. Πες το "σωτάρισμα" στα "Ελληνικά"!!

ΥΓ: Πως τα κατάφερες; Πες το και σε μένα.....
_______________

ElenaG είπε...

Φιλε μου απολαμβάνω εδώ και καιρό τις συνταγές σου
όχι μαγειρεύοντας τις αλλα διαβάζοντας τα σχόλια σου
Είσαι καταπληκτικός..το χιούμορ είναι σπάνιο στις μέρες μας. Φυσικά και οι συνταγές σου είναι εξίσου καλές. Όπως και η σημερινή...
Νάσε καλά χαιρετώ σε από την Κύπρο+

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ ElenaG:
Καλώς ήρθες στο φτωχικό μου.
Αν βγάζαμε και το (λίγο) χιούμορ από την ζωή μας, έτσι όπως μας έχουν καταντήσει, θα έπρεπε να πνιγούμε!
Μόνο με κάτι τέτοια χρωματίζεται η ζωή μας.
Εκτιμώ και ευχαριστώ για το σχόλιο σου.
Χαρετισμούς από την Θεσσαλονίκη.
_______________

Margo είπε...

Πολύ πρωτότυπη συνταγή θα την κάνω οπωσδήποτε γιατί έχει το κρέας που είναι νόστιμο για τα παιδιά αλλά και το σπανάκι που δεν το τρώνε εύκολα. Θρεπτικότατο γεύμα.
Μπράβο Δύσπιστε!!!

Margo είπε...

Ξέχασα να σου πω ότι οι φωτογραφίες σου έχουν γίνει άψογες, παρουσιάζεις τα πιάτα σου ιδανικά!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Margo:
Για τα παιδιά μπορείς να μη βάλεις καυτερή πάπρικα. Πάντως το πολύ καυτερό ήταν την πρώτη μέρα. Όταν φάγαμε το υπόλοιπο, είχε ξεθυμάνει.
Δεν ξέρω γιατί!
Στις φωτογραφίες ο ατμός μου τα χαλάει, που τον φωτίζει το φλάς. Τώρα δοκιμάζω φωτισμό με προβολάκι "αν φας", χωρίς φλάς.
Αν και την μηχανή δώρο μου την έκαναν, γιατί το φιλαράκι μου βαρέθηκε να με βλέπει με την Canon την παραδοσιακή.
Η πλάκα είναι ότι βρίσκω σε sites παρόμοιες συνταγές, με δικές μου φωτογραφίες (χωρίς αναφορά φυσικά). Ομολογώ ότι το χαίρομαι.
Καλό απόγευμα από τα Βόρεια.

καλημέρα είπε...

"ΦΟΥΛΗ είπε...
βρε μπας και πληρώνεσαι από τα άκεντρα αδυνατίσματος;;;
Κόλαση......
Καλό απόγευμα...."
Πες τα βρε Φούλη, πες τα...
Δύσπιστε, τι κορμια θα εμφανίσουμε στη θαλασσα με τις συνταγές σου;
Όμως ό,τι και να λέμε, γεια στα χερια σου, η διασκευή σου στο τσιγαρελι, είναι εμπνευσμένη και μπραβο σου (στο κατω κατω δεν μας ειπες να φαμε μια κατσαρόλα, ας αρκεστούμε σε μια πηρουνιά...)

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Καλημέρα:
Αγαπητή μου Αναστασία, οι "Αρχαίοι" έλεγαν "Ο καθείς εφ'ω ετάχθη" (Το "ήτα" ταιριάζει περισσότερο στην καθαρεύουσα! Λείπει και η υπογεγραμμένη!).
Κάτι τέτοιοι συνδυασμοί με ελκύουν πολύ. Πειραματισμοί μεν,αλλά, αν είναι γραμμένοι, εύκολα τους ξαναβρίσκεις.
Να'σαι καλά, Καλό Απόγευμα.
____________________

Dreameraki είπε...

Ήμουν προς Ρέθυμνο,για camping!Mας τα χάλασε λίγο ο καιρός,αλλά ήταν πολύ καλά!!Πέρασα να αφήσω το ευχαριστώ μου,να το βάλεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου,για το σχόλιό σου στα μέρη μου!!Και ναι,η ανωνυμία είναι πάντα σχετική.Και το απέδειξα κι εγώ!Φιλιά και καλό βράδυ!

Frezia είπε...

Απλό, όταν σου έρχεται να καπνίσεις,
να κάνεις κάτι άλλο που σε ευχαριστή.
Ας πούμε να φας μια λυχουδιά που σαρέσει.
Εγώ έτρωγα πικρή σοκολάτα που είναι η αδυναμία μου.
Η ξεχνιόμουνα με ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο κ.τ.λ...