Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Η ΝΗΣΤΙΣΙΜΗ ΜΑΓΙΟΝΕΖΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ!


Όταν η γιαγιά Δήμητρα ήρθε οικογενειακώς από την Πόλη, δεν έφερε μαζί τίποτα, όπως οι περισσότεροι, τότε.
Ότι είχε ήταν στο μυαλό των 25 χρόνων της.
Σιγά-σιγά τα μετέφερε στο χαρτί, τα έμαθε και στην μητέρα μου και αυτά είναι μια κληρονομιά σε μένα, που την αποδέχτηκα, χωρίς να δω αναλυτικά το περιεχόμενο.
Σκόρπιες σημειώσεις, με υλικά, χωρίς εκτέλεση, είναι σε κάτι σακκούλες και όταν εχω καιρό και κέφι, τις σκαλίζω, χωρίς να προσπαθήσω, ως τώρα, να τις ταξινομήσω.
Βρίσκω σήμερα το απόγευμα μια Νηστίσιμη μαγιονέζα, διαφορετική από αυτές που κάνω.
Μια και δυό, έκανα την προετοιμασία, για να κρυώνουν τα υλικά και μετά την βόλτα των σκύλων, την έφτιαξα, χωρίς κανένα λόγο!
Πήρα και μια φέτα μαύρο ψωμί, δικό μου εννοείται, άπλωσα λίγο επάνω, έβαλα και δυό φετίτσες παριζάκι, αυτό της Creta Farm με φέτα και τομάτα και νάτο
Να γράψω όμως τα υλικά, για να μη κατηγορηθώ ότι έχω μυστικά
Υ Λ Ι Κ Α
2 Λεμόνια ( τον χυμό τους)[έβαλα λιγότερο, γιατί αυτά τα καινούργια λεμόνια είναι πολύ ΛΕΜΟΝΙΑ]
2 Πατάτες μέτριες κομμένες κυβάκια και βρασμένες (τις έκανα στον ατμό)
1/2 φλ.τσαγ. Ελαιόλαδο Έξτρα Παρθένο (η συνταγή έλεγε 1 φλ. λάδι)
2 κουταλάκια Μουστάρδα (έβαλα Dijon και μάλλον ήρθε πολύ)
10 κουταλιές νερό πολύ παγωμένο
Λίγο αλάτι και άσπρο πιπέρι


Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η
Δεν υπήρχαν σημειώσεις και αυτοσχεδίασα.....
Έβαλα όλα τα υλικά στο multi, τα χτύπησα μέχρι να ομογενοποιηθούν, 2-3 λεπτά.
Πρόσθεσα το λάδι σε τρεις δόσεις, δουλεύοντας ενδιάμεσα και έγινε.
Τόσο απλά!
Την έβαλα σε βάζο (έγινε περίπου μισό κιλό) και στο ψυγείο για να σφίξει.
Διάρκεια δεν μπορώ να υπολογίσω, αλλά όλα τα υλικά είναι "μακράς διαρκείας".
Πριν από την δεύτερη φωτογραφία, έριξα και μια δαγκωνιά.
____________________________________
____________________________________

Και μια που παραπάνω μίλησα για κληρονομιά και η είδηση του θανάτου του GARY MOORE κυκλοφορεί στα δελτία ειδήσεων, σαν ελάχιστος φόρος τιμής σε έναν από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες όλων των επόχών, ένα βιντεάκι



Κάποια συναυλία θα ετοιμάζουν στον Παράδεισο και συγκεντρώνουν τους καλύτερους!!!

Και σαν επιβεβαίωση, ήρθε και το παρακάτω videάκι, από την Καλή μου φίλη LENA, για να θυμηθούμε πως είναι η ποιότητα
 
Posted by Picasa

22 σχόλια:

Μαριάνθη είπε...

Να σου πω έτσι τη φτιάχνω χρόνο καιρό τώρα. Σε κάθε περίπτωση. Θυμάμαι πως η μητέρα μου έβαζε κρόκο αυγού σε περίπτωση που δεν ήταν νηστίσιμη.
Πάντως τη βρίσκω νοστιμότατη και εκλεπτισμένη γιαυτό την προτιμώ έτσι άνευ αυγού πάντα.
Καλό σου βράδυ.

Εφη είπε...

Οτιδήποτε πατατοειδές το λατρεύουμε και για αυτό το λόγο θα φτιαχτεί συντομότατα!
Καλό βράδυ!

ιρινι είπε...

Εγώ το εκλαμβάνω ως δωράκι , την συνταγή αυτή,και σε ευχαριστω που την μοιράστηκες μαζί μας!!!Εχω ξαναπεί, αυτά τα αρχεία ..ειναι θησαυρός!!!και δεν ειχα υπόψη μου καθόλου την εκδοχή της μαγιονέζας με πατάτα!!

Το βιντεάκι με στεναχώρησε λιγάκι!!Απώλεια ενος μεγάλου καλλιτέχνη!!!

ElenaG είπε...

A! ωραία ιδέα για νηστίσιμη μαγιονέζα!
Έχουμε μπροστά μας 50μέρο!
Εσύ όμως της άλλαξες τα φώτα!ΧΑ!ΧΑ!(με το παριζακι!)
Αυτές οι κληρονομιές είναι όλα τα λεφτά
σε ευχαριστούμε που τις μοιράζεσαι.

Το είδα στις είδησης για τον Gary Moore
το πρόσεξες E!όλοι καλοί την κάνουν!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Μαριάνθη:
Τώρα ψάχνω τρόπο αξιοποίησης και μάλλον βρήκα την ιδέα στον ψαρά της γειτονιάς, με ψάρια που τώρα είναι η εποχή τους.
Συνεχίζεται....προσεχώς!
______________
@ Έφη:
Χθες μου φάνηκε καυτερή, αλλά σήμερα ξεθύμανε και έπηξε ωραία.
______________
@ RIRI:
Ίσως μπορέσω να τα σκανάρω και να τα αρχειοθετήσω, για κάποιον επόμενο.
______________
@ ElenaG:
Σκέτη μαγιονέζα με ψωμί, πρέπει να είσαι πορωμένος, για να δοκιμάσεις. Έβαλα και δυό ροδέλλες παριζάκι.
Το ¨νηστίσιμο" της ιστορίας είναι η μαγιονέζα που πάει άψογα με ψαρικά.

Τα σολαρίσματα του τα ακούω συχνά, όταν είμαι μόνος και νευριασμένος, για να ηρεμήσω.
_________________

manousina είπε...

δεν έχω φτιάξει ποτέ μαγιονέζα με αυτό τον τρόπο, θα το δοκιμάσω.

Dreameraki είπε...

Μπουκιά καρχαρία βλέπω στο σαλαμάκι!!
Πού είναι η νηστεία...οέο;;;

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Manousina:
Έγώ την έκανα για πρώτη φορά. Την επόμενη θα ρυθμίσω το ξυνό και το αλμυρό καλύτερα. Σηκώνει τέτοιες επεμβάσεις.
____________
@ ...I'm a dreamer:
Και ποιός είπε ότι κάνω νηστεία.
Άλλωστε "νηστεύει ο δούλος του Θεού όταν δεν έχει να φάει".
Εγώ για γατοκέφαλο την βλέπω!!!!
____________

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

είπες να μην αρχίσεις από τώρα τη νηστεία και την ξάνοιξες λιγάκι τη συνταγή με το παριζάκι για χρωματάκι; αυτές οι κληρονομιές είναι κι οι καλύτερες!!!!

mari beika είπε...

Σταύρο επίτηδες το κάνεις; σου είπα ότι είμαι πορωμένη με την μαγιονέζα!!
και την βάζω παντού, όπως ακριβώς έκανες κι εσύ, ακόμη και πάνω σε φέτα. Θα την φτιάξω σύντομα είναι πιο υγιεινή.
Καληνύχτα

Μαριάνθη είπε...

Μπακαλιάρο!!!Στο συστήνω ανεπιφύλαχτα αφού από παιδί αυτό απολαμβάνω.
Αν θέλεις ρίχνεις και λίγο ζωμό από το μπακαλιάρο μέσα στα υλικά της μαγιονέζας πριν πατήσεις το κουμπάκι στο multi.Το κάνω καμιά φορά και γίνεται πιο λείο, πιο βελούδινο. Η παραδοσιακή όμως μαμά βάζει μόνο λάδι αρίστης ποιότητας.
Καλή όρεξη!!

zoyzoy είπε...

Εκτακτη η παραλλαγή σου εμένα μου δίνει ιδέα σε περίπτωση που κοπεί η κανονική μαγιονέζα την ξαναχτυπάς με μια πατάτα βραστή και αποκλείεται να μην δέσει!

Χάσαμε έναν απ΄τους καλύτερους κιθαρίστες του κόσμου να πω!

Καλό βράδυ να'χεις!

mari beika είπε...

Σταύρο η Νανά που είναι;

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ:
Δεν άρχισα τη νηστεία, απλά δοκιμή έκανα και αν έβγαινε αποτυχία, πάλι θα την έγραφα.
Το παριζάκι ήταν όπως το λες, για χρώμα.
Κανονικά ήθελε ένα παχουλό ξεχειλισμένο σάντουϊτς με μαρούλι, τουρσιά, τυριά και άλλα. Είπαμε όμως λίγο κράτει, είναι και βράδυ!
__________________
@ ΜΑΡΙΑ ΠΙΟΥΚΑ:
Εκτός από υγειινή, γίνεται και πιο άσπρη (ο καημός μου).

Για το άλλο που ρωτάς παρακάτω, ξεκίνησα να ψάχνω μόλις είδα το Blog της το πρωί της Δευτέρας 24/1.
Βλέποντας αυτό ΕΔΩ, άρχισα να ψάχνω.
Το βράδυ στο τσατ της εκπομπής μαζευτήκαμε πολλοί, αλλά κανείς δεν ήξερε κάτι για να μας φωτίσει.
Το ίδιο και τις επόμενες μέρες. Κάθε βράδυ μπαίναμε στο Ustream, έκανα και μια δυο επαφές με κοινούς γνωστούς, αλλά τίποτα.
Πάει ο νους μου σε κάτι,που θα μπορούσε να προκαλέσει κάτι τέτοιο, αλλά είναι πολύ κακό και δεν θέλω να το αναφέρω.
Ας περιμένουμε.
Αν κάνει κάποιο ποστ θα το δω αμέσως στην "παρακολούθηση".
Μακάρι να μη είναι κάτι που να μη μπορεί να ξεπεραστεί.
_________________
@ Μαριάνθη:
Μπακαλιάρο, που πρώτα βγάζει σούπα και μετά τα ψαχνά με μαγιονέζα, κάνω αρκετές φορές το χρόνο.
Αυτή τη φορά θα δοκιμάσω κάτι άλλο, αλλά όχι σήμερα λόγω κάποιων προβλημάτων που θέλουν άμεση λύση.
_________________
@ Zoyzoy:
Μαγιονέζα δεν μου έχει κοπεί ποτέ.
Αν γίνει καμιά φορά θα το δοκιμάσω.
_________________

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ ΜΑΡΙΑ ΠΙΟΥΚΑ:
Το λινκ πιο πάνω δεν πέτυχε.
Το ξανακάνω ΕΔΩ.

Ελευθερία είπε...

εχει τυπωθει ηδη, και περιμενει την σειρα της για να φτιαχτει!!!!
ευχαριστουμε για την συνταγη

Betty's Cuisine είπε...

Τώρα αν σου πω πως δεν έχω φτιάξει ποτέ μου μαγιονέζα, νηστίσιμη ή μη;
μου άνοιξες την όρεξη πάντως...
θα δούμε...

ELENI είπε...

ΕΙΔΕΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!ΠΟΙΟΣ ΔΑΓΚΩΣΕ ΤΟ ΨΩΜΙ ΜΟΥ?????????????????
http://www.youtube.com/watch?v=KKypGQd1FVo...AYTO ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ..ΠΟΙΟΤΗΤΑ ......ΚΑΛΗΣΠΕΡΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΛΗΣΠΕΡΕΣ......ΜΥΡΙΣΕ ΑΝΟΙΞΗ ...........

zoyzoy είπε...

Τυχερός είσαι?
Όποτε έχω τραπέζι και βιάζομαι την πατάω και βλέπω και παθαίνω να την φέρω στα ίσια της!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Ελευθερία:
Αυτή είναι η τρίτη που δοκίμασα και έγραψα.
Με την λέξη "μαγιονέζα" στην αναζήτηση, αριστερά στο πλάϊ, φέρνει και τις τρεις.
Έχω στα σκαριά ακόμη δύο και μετά θα τις συγκεντρώσω.
_____________
@ Betty's Cuisine :
Δεν το πιστεύω!
Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ όταν θυμόμουν την αγωνία της μαμάς μου ή και της θείας Λούλας, φρενάριζα.
Από τότε όμως που "ανακάλυψα" τον τρόπο που δεν είχαν αυτές, όλα έγινα εύκολα και σίγουρα.
Και το εργαλείο αυτό είναι το μίξερ χειρός, ή το multi, ή ακόμη και το μπλέντερ ράβδος.
Δοκίμασε και θα δεις ποσο εύκολα και γρήγορα αποφεύγεις τα διάφορα "Ε" και τα υποκατάστατα.
________________
@ LENA:
Δεν θα σου δώσω δαγκαμένη φέτα.
Θα σου κόψω μια φρέσκια μαύρη ή κίτρινη, home made.
To videάκι το πρόσθεσα.
_________________

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

@ Zoyzoy:
Καλά είναι να κάνεις μια δοκιμή πριν την κρίσιμη μέρα.
Πριν χρόνια την έπαθα κι εγώ και έτρεχα την τελευταία στιγμή.
Καλό βράδυ!
_______________

Αστοριανή είπε...

...κι εγώ, Σταύρο μου, θα την δοκιμάσω!
δεν την γνώριζα,
μα ...λιχούδεψα την μορταδέλλα σας!!!

Φιλάκια,
Υιώτα
αστοριανή,
ΝΥ