Η απάντηση θα μπορούσε να είναι μονολεκτικά......ΝΑΙ.....
Πρέπει όμως αυτό να δικαιολογηθεί.... Πάμε λοιπόν...
Πρώτα μερικές ενδεικτικές τιμές των μεσαίων αυτοκινήτων πριν σαράντα χρόνια:
PEUGEOT 204.................105000 ΔΡΑΧΜΕΣ !! με 1200 κυβικά
FORD CORTINA..............104000 με 1200 κυβ.
VOLVO 122 B18 ............. 129000 με 1800 κυβ.
ALFA ROMEO 1,3 .......... 122000 με 1300 κυβ.
BMW 1600/2θ..................125000 με 1600 κυβ.......
Ένας ενδεικτικός μισθός καθηγητή σε Γυμνάσιο/Λύκειο, πρωτοδιορισμένου, ήταν 2880 δραχ.
Ένα διαμέρισμα 100 τετρ.μετρ. στον ακριβότερο, τότε, δρόμο της Θεσσαλονίκης είχε 250000 δρχ.
Ο καθηγητής επομένως, για να αγοράσει ένα μεσαίο αυτοκίνητο, ήθελε 42-44 μισθούς.
Και τα τότε αυτοκίνητα ήταν φτωχά σε εξοπλισμό και αξεσουάρ, συγκρινόμενα με τα σημερινά.
Σήμερα αντίστοιχης κατηγορίας αυτοκίνητα, υπερεξοπλισμένα, με τα ηλεκτρικά τους και τα ηλεκτρονικά τους, κοστίζουν 15-20000 ΕΥΡΩ, δηλαδή 5,1-6,8 εκατομμύρια δραχμές.
Ο καθηγητής αντίστοιχα παίρνει μισθό 1000-1200 ΕΥΡΩ και μπορεί να πάρει αυτοκίνητο με 15-20 μισθούς. Και παίρνει πολύ ασφαλέστερο και πλουσιώτερο.
Άρα σήμερα είναι μισοτιμής.
Κάτι ανάλογο όμως δεν συμβαίνει με τα σπίτια. Εκεί τα μεγέθη είναι κατά τι πολλαπλάσια.
........................
Με κάποια άλλη ευκαιρία θα δούμε τι συμβαίνει και με τα ανταλλακτικά.....
ΥΓ: Για να γίνει ακόμη μια σύγκριση, το μεροκάματο τότε ήταν 80 δρχ. και ο κυμάς είχε 40 δρχ., και το ψωμί 4,40 δραχμές.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Αυτός είναι και ο λόγος που πήξαμε στα αυτοκίνητα, αλλά οι δρόμοι μείνανε στην δεκαετία του '50.
Τώρα δεν μπορούν πια να ξεχωρήσουν οι πλούσιοι από τους φτωχούς.
Τώρα ξεχωρίζουν μόνο με ελικόπτερο!
Δημοσίευση σχολίου